Nem, nem ütöttem félre, 1680 mérföld, azaz kb. 2600 km kerékpárút terveit fogadta el a minap Los Angeles városvezetése. A teljesen összefüggő hálózat persze nem egyik napról a másikra épülne ki, ötévente 320 km (200 mérföld) új bringaút megépítését tervezik az elfogadott "Bicycle master plan" értelmében.
A városvezetés nyílt célja nem más, minthogy a szinte kizárólag négykerekű közlekedésre alkalmas, hírhedten autófüggő városban átszoktassák az embereket kétkerékre (nemrégiben volt szerencsém 3 napot itt tölteni, hát mit ne mondjak, valóban autó nélkül meg lettünk volna lőve, a város gyalog vagy kerékpárral bevehetetlen, életveszélyes. Nem volt kellemes élmény.)
A költségeket egy 2008-ban bevezetett, LA megye közlekedésének fejlesztésére fordítandó adóból fedezik. A terveket a városvezetés várostervező szakemberek, valamint a helyi kerékpáros szövetség bevonásával készítette el.
Ahogyan Ed Reyes városi képviselő, a terv egyik atyja fogalmazott: a céljuk egy egészen újfajta közlekedési kultúra bevezetése. A nagy kérdés szerinte is az, hogy mennyire lehet ezt a gyakorlatban is keresztülvinni majd. Nos, a tervek nagyívűek, meglátjuk, mi valósul meg belőle, és főleg, hogy L.A. autóban született lakossága hogyan viszonyul majd ehhez az egészhez.
jealousy