...ennél persze egy kicsit összetettebb Boris-Zöld-Johnson 900.000 angol fontba fájó terve, hiszen Tarlós István után London polgármestere is aggódni látszik, nem hiába. A város levegőminősége olyan mértékben romlott az utóbbi időkben, hogy félő, Európa sereghajtói lesznek, ha így folytatják. A polgármester kritikusai szerint csupán a 300 millió fontnyi büntetéstől akar gyorsan megmenekülni, ami Londonra vár, ha nem tartja be az uniós levegőminőségi előírásokat.
Boris Johnson viszont szó szerint ragaszkodik tervéhez, az elszánt kerékpáros-kampány és tömegközlekedés-használat után egyfajta kalcium-alapú ragaccsal kívánja behinteni éjfél és reggel 6 óra között a kritikus pontokat. A mintegy 30 km érintett útszakasz kezelését alapos seprés és magasnyomású útmosás előzi meg, majd a kalcium és víz keverékéből álló anyagot egy átépített téli útsózó jármű teríti le.
Így kívánják megakadályozni a szennyezések levegőbe kerülését. London polgármestere el van magától ragadtatva - más szakértők kevésbé. Frank Kelly professzor (King's College London) szerint mindez csak az adófizetők pénzének pazarlása, hiszen nem kezeli a probléma gyökerét. Mint ahogy a professzor a BBC-nek elmondta, amint abbahagyják az utak "fújását", a szmog azonnal visszatér. A professzor szerint ezzel csak az uniós büntetést akarja vezetés megúszni, ami 35 olyan nap után jár, amikor a levegő szennyezettségének mértéke meghaladta az előírt maximumot.
A helyi Zöld Párt továbbá azt is kifogásolja, hogy csupán a kritikus pontokon ragacsoznák be az utakat, mivel szerintük a probléma az egész várost érinti.
A helyi BKV vezetője azonban (persze) védelmébe vette a kísérletet, Garrett Emmerson szerint a kezelt területeken 14%-al csökkent az asztmát és keringési problémákat okozó szennyező anyagok koncentrációja. Ahhoz képest, hogy mennyibe került (ugyebár 900.000 font), ez szerintem annnnyira nem sok... vagy?