HTML

Greenpolis a Facebook-on

Bejegyzések

Linkblog

facebook.com/greenpolisblog

Minden ami zöld.

Szmogstop Kínában: 5 millió öreg autót von ki a kormány a forgalomból

2014.05.28. 09:37 polyak.zsuzsa

A kínai nagyvárosok légszennyezettsége legendás, a veszélyt pedig a kormány is igyekszik komolyan venni - a látványos bejelentések szintjén biztosan. Legutóbb hétfőn döntöttek úgy, hogy 5 millió öreg, korszerűtlen autót vonnak ki a forgalomból annak érdekében, hogy a károsanyag kibocsátás 2015-re tervezett csökkentésének mértéke ne kerüljön veszélybe. A korábbi tervek ugyanis úgy szóltak, hogy 2013 és 2017 között 10 százalékkal csökkentik a városokban a levegőben szálló por mennyiségét. 

A legrosszabb a helyzet az északi területeken, így az 5 millió megcélzott autó 20 százalékától ott búcsúzhatnak a tulajok. További 330.000 autót Peking, 160.000-et pedig Shanghai utcáiról terveznek bevonni. (Hogy ehhez a tulajok mit szólnak majd, hogyan "kárpótolják" őket, mi lesz ennek a módja, az érdekes kérdés...)

Beijing-Traffic-Jam.jpg

Forgalom Pekingben

A Kínai Környezetvédelmi Minisztérium számításai szerint egyébként a forgalomban lévő autók mintegy 7.8 százaléka nem felel meg a károsanyag kibocsátási követelményeknek. Peking légszennyezésének 31 százalékáért pedig egyértelműen a kipufogógázok a felelősek. 

HK_Air_Pollution-537x379.jpg

A városvezetők más módokon is igyekeznek  meggátolni az autók számának növekedését: Peking, Shanghai, Guangzhou, Guiyang ésTianjin városokban például már korlátozták az új rendszámok kiadását, azokat sorsolással, illetve tetemes összegekért lehet csak igényelni.

Shanghai-Smog-537x402.jpg

A légszennyezés azonban "csak" az egyik problémája Kínának: a legutóbbi kormányjelentések szerint ugyanis a termőföldek mintegy 20 százaléka, a talajvíznek pedig 60 százaléka erősen szennyezett. 

polluted_farmland.jpeg

via: The Guardian, china.org 

6 komment

Címkék: autó légszennyezés Kína Peking Shanghai

A bejegyzés trackback címe:

https://greenpolis.blog.hu/api/trackback/id/tr266222695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.28. 15:08:51

az én kérdésem is az volt rögtön a cím alapján, hogy ezt csak úgy eleinstandolják és kész?

TommyGun77 2014.05.28. 15:43:45

Mivel ott nem demokrácia van így akár meg is tehetnék, de hát csaknem, mindenesetre íme itt üt vissza hogy Kína állandóan kivonja magát szinte minden környezetszennyezést visszafogó nemzetközi egyezségekből, (bányásszák továbbra is a rohadt szenet nem keveset az erőműveknek, nyílván ez is segít abban hogy tele van cseszve a levegőjük mindennel) márpedig a mittomén hány milliárdnyi lakosukkal kénytelenek lesznek vmit lépni ha nem akarnak a szarban élni...

☉ ☾ 2014.05.28. 16:10:13

De legalább jól meggazdagodtak a helyi pártférgek és csatlósaik, akik úgysem ezeken a helyeken laknak.

A talajvíz szennyezettsége viszont nagyon nagy gond lesz pár éven belül, készülhetnek a szomszéd országok a kínai agresszió letörésére.

docika 2014.05.28. 23:23:57

Hmmmm....Engem érdekelne mit jelent náluk az öreg, korszerűtlen autó!?

Hajdú Peter 2014.05.29. 02:54:43

Eltulozzak, van egy kis kod, de ahhoz biztos nincs semmi kozuk az autosoknak. A rohadt idojaras, a mocskos termeszet a hibas. LE KELL GYOZNI A TERMESZETET, NINCS MAS UT!

Grgabácsi 2014.05.29. 09:02:52

@docika: Egy másik cikkben 2005 előtti gyártásúakat írnak. Hogy ott akkoriban milyenek voltak az emissziós normák, azt nem tudom.
Mindnesetre Kína hamar ki fog fulladni, ha ezt a környezetszennyezést így fojtatja.
süti beállítások módosítása