Környezetbarát, harmad annyiba kerül a városnak, ráadásul cuki is - ezek az előnyei a lovak/szamarak által húzott kukás-szekereknek a kukásautókkal szemben. Mára több mint 60 francia városban (de Szicíliában is) találkozhatnak a lakosok reggelente pöfögő teherautók helyett lovaskocsikkal. Egy teherautó éves költsége 5000-7000 euró (+ meg is kell venni 25.000-ért), egy szamáré 1000-1500 euró (ráadásul tovább is él, nem csak 4-5 évig használatos :) ).
Az újrahasznosításra kerülő háztartási szemetet szállító nagy kukáskocsik - a kisebb, középkori utcákkal rendelkező településeken - rendszeresen elállták a forgalmat, szennyezték a levegőt, azaz semmilyen szempontból nem voltak praktikusak. Ekkor merült fel, hogy van megoldás, és ha valami bioüzemanyaggal megy kizárólag, na az a lovaskocsi.
Az egyik ilyen város a délkeleti országrészben található Perpignan nagyváros melletti Peyrestortes, amely valóban egy középkorban játszódó film díszletéül szolgálhatna. A polgármester, Jean Baptiste szerint a lovas kukáskocsi nem csak zöld, de költséghatékony megoldás is a mai kemény gazdasági időkben. Mint elmondta, fogta magát, eladta a kukáskocsikat, és helyette vett két igáslovat.
Hasonlóképpen vélekedik Saint Prix polgármestere, Jean-Pierre Enjalbert is, aki szerint ráadásul a lakosság tudatos, felelős hozzáállását is növeli az, ha a kerti/háztartási hulladékért pacik állítanak be. Ő konkrét összeget is említ: amíg korábban 107 euróba került tonnánként a hulladék feldolgozása a szállítással együtt, most, hogy a lakosság többet komposztál és lovaskocsik álltak be a teherautók helyett, már csak 37 eurót kell fizetniük tonnánként. A többi között sikeresen fut a lovas-projekt Trouville-ben, Vendargues-ben is.
Sőt, az ötlet már Szicíliában is bevált korábban. Castelbuono városának polgármestere, Mario Cicero 2007-ben állított munkába szamarakat. A lakosság szkeptikus volt, de 3 év alatt 34%-ot spóroltak a szemétszállításon. Azóta Mario még több szamarat vett, a lakosság pedig támogatja.
Persze voltak városok, ahol pár hónap után csődöt mondott a projekt. A projektben úttörő Sita szerint (Franciaország egyik legnagyobb hulladékkezelő vállalata) a kudarc vagy a települési viszonyok, vagy lovak alkalmatlansága miatt, vagy pedig a kocsivezetők felkészületlensége miatt történhet meg. A legjobban ez a rendszer szűkebb utcákkal rendelkező, laposabb, kisebb településeken működik, ahol 20 km-es kört kell bejárnia egy-egy kocsinak.